WWE 2K22-anmeldelse: Er det verdt det? Rebounding fra regresjonen av WWE 2K20

er MyCareer, og du kan velge å spille som mann eller kvinne. MyRise gjør det enkelt å få tilgang til attributtforsterkninger, move-set, inngang og mer. Den forteller en enkel og god nok historie om å komme deg opp gjennom Performance Center, deretter gjennom NXT, Raw og Smackdown. Å leve stedfortredende gjennom MyRise vil garantert gi timer med moro for mange spillere.

MyFaction er der for alle samlerne der ute. Lagt ut som MyTeam i NBA 2K, samler du kort og fullfører utfordringer for å få mer. Det er evolusjonskort, så vel som legender. Det er ukentlige tårnutfordringer, pluss Proving Grounds og Faction Wars.

Universe-modus er den mindre konkurransedyktige versjonen av MyGM og en av WWE 2K-spillene. I år har de lagt til en Superstar-modus til Universe der du spiller gjennom Universe-modus som den ene bryteren (Superstar på WWE-språk). Du kan fortsatt spille Universe i klassisk modus hvor du bestiller alt som du vil. På denne måten kan du bli GM uten at spillet forteller deg at bookingen din er dårlig!

Igjen. det er bare mye du kan gjøre i WWE 2K22! For troféjegerne er det også trofeer knyttet til hver modus, inkludert å spille Universe-modus med en Superstar-modus.

Hvor lang tid tar det å slå WWE 2K22?

Gratis agenter i MyGM, inkludert tilfeldige personer som ser ut til å være forbedringstalent (jobbere).

Svaret er veldigavhengig av hvilken(e) modus(er) du spiller. Hvis du spiller alle og ser på å få platinatrofeet eller alle prestasjonene, så ser du på titalls timer med spill avhengig av ferdighetene dine i kamper og hvor godt du kan spille MyGM-systemet. Hvis fokuset ditt bare er på en av modusene, er rundt ti timer sannsynligvis gjennomsnittet, selv om MyRise og MyFaction sannsynligvis vil ta mye lengre tid enn en kort sesong med MyGM eller en Superstar-fokuskjøring i Universe.

For Showcase, avhengig av vanskelighetsgrad og ferdighetsnivå, er mellom ti og 20 timer et godt anslag. Kampene og målene vil bli stadig vanskeligere, og å låse opp den hemmelige kampen ved å fullføre alle målene kan kreve å spille noen kamper flere ganger.

Hvis alt du bryr deg om er å spille kamper i Spill nå, så er det ingen tidsbegrensning for å slå spillet. Men hvis du prøver å spille hver kamp minst én gang, er ti timer et godt anslag.

Se også: NBA 2K23 MyCareer: Alt du trenger å vite om lederskap

Er WWE 2K22 flerspiller?

Ja, WWE 2K22 er flerspiller både lokalt og online. Enten du har venner som vil komme bort og spille – som med UpUpDownDown-videoen – eller du vil spille vennene dine eller andre spillere på fjernere steder, er funksjonene tilgjengelige.

WWE 2K22s nettfunksjoner

Bortsett fra flerspiller, er det også Creations-suiten. Brukere kan opprette og laste opp hvilken som helst av de tikategorier av kreasjoner de har laget for andre å vurdere og laste ned for bruk i spillene deres. Dette inkluderer brytere, arenaer, mesterskap og mer.

For online-kamper kan du gå til lobbyen og matche med folk eller klikke på Kveldens kamp for å spille en spesifikk kamp med settebrytere mot en annen spiller. Du kan også trykke hurtigspill for å matche med noen i en ikke-rangert setting.

Er det mikrotransaksjoner og loot-bokser i WWE 2K22?

Siden denne anmeldelsen ble spilt og skrevet før hele utgivelsen, har det vært liten tilgang til butikken i WWE 2K22. Basert på tidligere utgaver og NBA 2K, er det imidlertid trygt å anta at Virtual Currency (VC) vil være tilgjengelig for kjøp selv om den ikke var tilgjengelig under gjennomgangen. MyFaction-pakker er tilgjengelige gjennom VC eller Tokens tjent ved å spille MyFaction.

Du kan kjøpe superstjerner, arenaer og mesterskap i butikken. Det er et stort antall brytere (alle legender) og historiske mesterskap å kjøpe, så selv om det ikke er nødvendig, kan de få noen nostalgipoeng fra noen spillere.

Se også: NBA 2K23-merker: Beste merker for et senter (C) å dominere i MyCareer

Når det gjelder loot boxes, gjenstår det å se. Hvis noen, er det et trygt bud at de vil være tema med høytider og store WWE-arrangementer som WrestleMania .

Hvilke spesialutgaver av WWE 2K22 kan du kjøpe?

Et Scott Hall (nWo)-kort i MyFaction for å ha nWo 4-Life-utgaven.

Bortsett frastandardutgaven og tverrgenerasjonspakken, som begge inkluderer Undertaker Immortal Pack, men '96 Rey Mysterio-pakken kun for gjeldende generasjon, det er to andre utgaver.

Deluxe Edition inkluderer begge de nevnte pakkene samt sesongpasset og tre dagers tidlig tilgang hvis forhåndsbestilt . nWo 4-Life Edition inkluderer alle de nevnte og nWo 4-Life Digital Bonus Pack , som inkluderte Scott Hall-kortet for MyFaction avbildet.

WWE 2K22 filstørrelse

Med nWo 4-Life Edition installert, er WWE 2K22 52,45 GB på PS5. Til sammenligning er Horizon Forbidden West 88,21 GB og Gran Turismo 7 hele 107,6 GB.

WWE 2K22: Er det verdt det?

Ja. 2K Sports and Visual Concepts setter virkelig handling på ordene sine når det gjelder å høre klagene fra fansen og forbedre spillet. Å bringe tilbake MyGM ble hyllet av mange spillere, og det har vist seg å være like utfordrende, men likevel morsomt som forgjengeren GM Mode. Det store utvalget av kamptyper som er tilgjengelige i tillegg til dybden av modusene betyr at du kommer til å spille WWE 2K22 i timevis.

Noen kan tulle med prisen på den nåværende generasjonens konsoller, spesielt hvis du kjøper en av de to avanserte utgavene. Sesongkortet viste at det fortsatt er en mengde innhold som skal utgis for 2K22, noe som gir deg enda mer for pengene.

Så mens 2K20kan ha etterlatt en sur smak i stort sett alles munn, 2K22 kom seg tilbake for å være verdt kostnaden og tidsinvesteringen. Med så mye å gjøre, forbedringene til spilling og grafikk, de ekstra modusene og små justeringene og løftet om mye mer innhold som kommer, bør WWE 2K22 være et spill som gir deg timevis med underholdning.

hans entré i en NXT TakeOver-arena.

Nå er det også noen negative ting med spillet. Noen av miljøinteraksjonene belaster fantasien, som en rennende klessnor som ødelegger barrieren på ringside selv om ingen gikk gjennom barrieren. Noen få av våpnene, spesielt de større som bord og stiger, kunne bruke bedre grafikk på samspillet mellom bryter og objekt, men ting som kendo-pinnen og dens knusing er fine. Noen av ansiktsbehandlingene under dialog virker stive, som om bare munnen beveger seg, og mister noen følelser i disse scenene.

Andre irriterende tanker er modusspesifikke. I MyGM virker det nesten uavhengig av bryterne, så lenge stilene deres er gratis og det er en gimmick-match (tabeller, ekstreme regler osv.), så vil disse kampene på rivalens show trekke langt høyere kampvurdering enn når du gjør det samme, selv med "bedre" brytere. Grafikken i MyRise-sekvensene blekner faktisk i forhold til grafikken i andre moduser, spesielt Showcase.

Men det største negative er at selv om det er en stor liste over brytere, er det ikke lenger et stort antall i WWE etter å ha blitt utgitt under de kvartalsvise budsjettkuttene under den fortsatt pågående COVID-situasjonen. Noen dukket til og med opp på AEWs (All Elite Wrestling) – WWEs direkte konkurrent – ​​siste pay-per-view Revolution 6. mars,inkludert Keith Lee og William Regal, sistnevnte et valg for MyGM. Utgivelsene var mange og ofte nok til at det var tweets i kø i tråd med "WWE 2K22-utviklere etter å ha sett utgivelsene," etterfulgt av en gif av en sint reaksjon så snart utgivelsene ble annonsert.

Det er bare litt kognitiv dissonans å kjempe mot for eksempel Lee vs. Braun Strowman eller Mia Yim (eller Reckoning) vs. Ember Moon. Hvis du er en tilfeldig wrestling-fan, spiller det kanskje ingen rolle, men for mer dedikerte fans kan noen til og med føle seg rare bare å spille som de frigitte bryterne som har funnet hjem i andre kampanjer.

Fortsatt, positive langt oppveier de riktignok nitpicky negative. Dette kommer spesielt av 2K20-debakelen.

Morsom vurdering (9.0/10)

De viktigste spillmodusene, som ikke engang inkluderer kreasjoner eller online spill.

WWE 2K22 mottar denne morsomme vurderingen av én hovedgrunn: det er bare så mye å gjøre at du kan spille i timevis uten å kjede deg, avhengig av dine foretrukne modus(er). Hver modus vil motta en mer detaljert forklaring lenger nede.

Du kan bare miste deg selv i Creations-pakken. Det er ti forskjellige kategorier av kreasjoner å velge mellom. Creations-suiten har lenge vært en favoritt i serien ettersom spillere bruker timer på å lage og laste opp favorittbryterne sine fra andre kampanjer,i går, eller forskjellige varianter av brytere i spillet. Det er alltid gøy å gå gjennom fellesskapsskapelsene og se Kazuchika Okada eller andre fremtredende brytere fra hele verden tilgjengelig for nedlasting.

Jada, noen ganger kan spillingen bli frustrerende, spesielt ved høyere vanskeligheter når tilsynelatende alle bevegelsene dine er reversert og du ikke kan reversere noe. Likevel, med så mye å gjøre og dybden i alle moduser, er det lite argument mot at spillet er morsomt.

Er WWE 2K22 bedre enn WWE 2K20?

Møte trenerne dine i MyRise, «Road Dogg» Jesse James og «Heartbreak Kid» Shawn Michaels.

Ja, ja, mange ganger ja. Selv om noen krasj har blitt identifisert, skjedde ingen under gjennomgangsspillet, og det har ikke vært noen åpenbare eller synlige feil eller feil. Disse fakta i seg selv gjør 2K22 bedre enn 2K20.

Men hvor 2K22 skinner er i den nevnte dybden til spillmoduser og små justeringer de har gjort til mer kjente moduser for å holde ting friskt for veteraner i serien. Det ekstra Combo Breakers-systemet er en flott touch. Det store utvalget av trekk for valg i trekksett kan virke overveldende med det store antallet og variasjonene, men det hjelper deg virkelig å skape din ideelle bryter.

Alt er bare trappet opp fra 2K20, og det er å forvente. Ikke bare var det en pause med fokus på å lage 2K22 en2K20-er, selv om du spiller på forrige generasjon PS4- og Xbox One-systemer.

WWE 2K22-spilling

Xavier Woods' UpUpDownDown-kanal som spiller en Hell in a Cell-kamp med Shayna Baszler, Ricochet og Shelton Benjamin, blant andre.

For å være rett ut er gameplay faktisk ganske morsomt når du først får timingen på reverseringer og Combo Breakers. Med den jevne handlingen får hvert slag i den kombinasjonen til å se ut som om de flyter mellom hverandre. Visst, vinduet for reversering er lite, men det gir en følelse av at det haster og ferdigheter som trengs for å spille, selv om det ikke er noe som vil hindre andre i å spille.

Melden av kamper å velge mellom gir enda mer moro til spillingen. Noen av mekanikkene, som minispillet ladder match, ser ut til at de kunne vært bedre, men de kan også være det beste kompromisset.

Det er også trofeer relatert til kamper som å vinne Royal Rumble-kampen som den første eller andre deltakeren, eliminere 14 personer i Rumble-kampen og slå Roman Reigns på Legend vanskelighetsgrad. Den jevnere spillingen gjør det mer attraktivt å gå for disse trofeene enn den buggy og glitchy 2K20.

Hvilke spillmoduser er tilgjengelige i WWE 2K22?

WWE 2K22 har disse modusene tilgjengelig: Spill nå, Showcase, MyGM, MyRise, MyFaction, Universe, Online og Creations . For formålet med denne delen vil de to sisteikke diskuteres.

Spill nå er enkelt nok: du kan spille bokstavelig talt alle typer kamper. Disse kan være deg mot datamaskinen eller mot en annen person (eller personer) lokalt med en annen kontroller eller kontrollere. Dette er et flott sted å bli kjent med spillmekanikken, kontrollene og bryterne.

Showcase tar deg med på en reise gjennom Rey Mysterios karriere . Det begynner med Halloween Havoc ’97 og fortsetter gjennom begivenhetene i 2020. Som tidligere nevnt, er det her alt smelter sammen for sannsynligvis den beste (i mangel på et bedre begrep) presentasjonen av forbedringene som er gjort til 2K22. Grafikken og historiefortellingen er fantastisk, det ekstra preget av Mysterio som forteller om karrieren og kampene.

I MyGM tar du kontroll over enten Raw, Smackdown, NXT eller NXT UK . Du kan velge som din GM Adam Pearce, William Regal, Sonya Deville, Shane McMahon, Stephanie McMahon eller en skapt bryter . Hver har sin egen unike fordel, men bortsett fra det, betyr valget lite. Du kan også velge ditt rivaliserende show og GM. Målet er å avslutte sesongen med flere seere enn konkurrentens show. Det er satt slik at du kan gå for en kortsiktig lek (15 uker) eller langsiktig lek (50 uker) og noen andre mellom de to. Muligheten til å velge en GM og deres spesifikke Power Card legger til en unik faktor som ikke var til stede i forgjengeren.

MyRiseflott spill, men de hadde også kraften til PS5 og Xbox Series X

WWE 2K22 drops for PS4, PS5, Xbox Series Xforrige generasjon også. Det er mange likheter mellom karaktermodellene, men noen (som de burde) fremstår bedre på den nåværende generasjonen. Hvis du har en PS4 eller Xbox en (eller begge), så vet du i det minste at grafikken ikke ble oversett til fordel for deres kraftigere etterfølgere.

Et ikke-grafikkrelatert notat som er tydelig fra videoen er forskjellen i lastetider. Med kraften til dagens generasjonssystemer er det knapt noen lastetid. På forrige generasjon er imidlertid lastetiden langt lengre.

WWE 2K22-grafikk vs. WWE 2K20-grafikk

Som du kan se i videoen ovenfor, grafikken er betydelig forbedret fra 2K20 til 2K22. Igjen, dette bør være tilfelle! Ikke bare hadde de en lengre pause for å forbedre spillet, men utviklerne hadde også kraften til PS5 og Xbox Series Xvil bli diskutert mer detaljert nedenfor, grafikken bruker virkelig PS5 og Xbox Series X

Edward Alvarado er en erfaren spillentusiast og det strålende sinnet bak den berømte bloggen til Outsider Gaming. Med en umettelig lidenskap for videospill som strekker seg over flere tiår, har Edward viet livet sitt til å utforske den enorme og stadig utviklende spillverdenen.Etter å ha vokst opp med en kontroller i hånden, utviklet Edward en ekspertforståelse av ulike spillsjangre, fra actionfylte skytespill til oppslukende rollespilleventyr. Hans dype kunnskap og ekspertise skinner gjennom i hans godt undersøkte artikler og anmeldelser, og gir leserne verdifull innsikt og meninger om de siste spilltrendene.Edwards eksepsjonelle skriveferdigheter og analytiske tilnærming tillater ham å formidle komplekse spillkonsepter på en klar og kortfattet måte. Hans ekspertutviklede gamerguider har blitt viktige følgesvenner for spillere som ønsker å erobre de mest utfordrende nivåene eller avsløre hemmelighetene til skjulte skatter.Som en dedikert spiller med et urokkelig engasjement for sine lesere, setter Edward sin ære i å ligge i forkant. Han leter utrettelig rundt i spilluniverset og holder fingeren på pulsen på bransjenyhetene. Outsider Gaming har blitt en pålitelig kilde for de siste spillnyhetene, noe som sikrer at entusiaster alltid er oppdatert med de viktigste utgivelsene, oppdateringene og kontroversene.Utenom de digitale eventyrene sine liker Edward å fordype seg idet pulserende spillfellesskapet. Han engasjerer seg aktivt med andre spillere, fremmer en følelse av kameratskap og oppmuntrer til livlige diskusjoner. Gjennom bloggen sin har Edward som mål å koble sammen spillere fra alle samfunnslag, og skape et inkluderende rom for å dele erfaringer, råd og en gjensidig kjærlighet til alt som har med spilling å gjøre.Med en overbevisende kombinasjon av ekspertise, lidenskap og en urokkelig dedikasjon til håndverket hans, har Edward Alvarado befestet seg som en respektert stemme i spillindustrien. Enten du er en casual gamer som leter etter pålitelige anmeldelser eller en ivrig spiller som søker innsidekunnskap, er Outsider Gaming din ultimate destinasjon for alt spill, ledet av den innsiktsfulle og talentfulle Edward Alvarado.